Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Kraków pożegnał ks. prałata Józefa Proroka, budowniczego kościoła w Mistrzejowicach

Kraków pożegnał ks. prałata Józefa Proroka, budowniczego kościoła w Mistrzejowicach

W kinie w Lęborku specjalny, premierowy pokaz filmu z udziałem lęborczanina

W kinie w Lęborku specjalny, premierowy pokaz filmu z udziałem lęborczanina

Polecamy

Góry Opawskie: Skarb ukryty na polsko-czeskim pograniczu

Góry Opawskie: Skarb ukryty na polsko-czeskim pograniczu

Dzięki open source gospodarkę UE zasila nawet 400 mld zł

Dzięki open source gospodarkę UE zasila nawet 400 mld zł

Szukasz pomysłu na jajka sadzone? Wypróbuj jajka po hiszpańsku

Szukasz pomysłu na jajka sadzone? Wypróbuj jajka po hiszpańsku